Ugrás a tartalomra
Kiemelt menü - Könyvtár
Mutatás — Kiemelt menü - Könyvtár
Elrejtés — Kiemelt menü - Könyvtár
Nyitvatartás
Kapcsolat
Munkatársak
Keresés a katalógusban
Könyvtár belépés
Hungarian
English
De
Intézmények
Mutatás — Intézmények
Elrejtés — Intézmények
Könyvtár
Levéltár
Morzsa
Címlap
Annotációk / Vélemények
Vélemény írása
A véleményt megjelenés előtt könyvtárunk ellenőrzi.
Értékelés:
Értékelés: Még nem értékelték
(0 szavazat)
2021.07.07. 10:54:40
Forrás:
antikvarium.hu
50 év telt el azóta, hogy a németeket elűzték Csobánkáról. E száműzetés legtöbb résztvevője, mind az elűzöttek, mind az elűzök meghaltak. Honfitársaim közül sokan teszik fel a kérdést: Minek a múltat felhánytorgatni? Nem lenne jobb, ha felejtenénk? Úgy gondolom, hogy éppen a mi korunk az, mely szükségessé teszi, hogy keressük és hirdessük az igazságot. Mert napjainkban a gonoszság túlságosan megerősödött. Ezt a gonoszságot, ha rátalálunk, le kell győznünk - nem csak az igazság miatt, hanem az egyes emberért, és talán azokért is, akik annak idején ezt okozták. A gonoszság ellen harcolni kötelesség, az embert azonban, aki rosszat tett, szeretni kell. Ez teljesen emberfeletti. Hiszen csak Isten tudja ezt megtenni és Ő adja a kegyelmet és erőt hozzá. Az Ő segítségével legyőzhető a gonosz, még akkor is, ha ez hosszú ideig tart. Hisz Jézus azt mondta: Ha kitartotok tanításomban, valóban tanítványaim lesztek, megismeritek az igazságot, és az igazság szabaddá tesz benneteket. " Jn. 8, 13b Egy emberéletre van szükség, hogy felismerjük: Isten görbe sorokon is egyenesen ír" - és előle elrejtőzni lehetetlen...
2021.07.07. 10:56:27
Forrás:
moly.hu
A ?szakrális fejedelem kérdésköreit tanulmányozniuk kell mindazoknak: a/ Akik komolyan veszik (komolyan merik venni) a metafizika világát, s akik a metafizikától nem fordulnak el azzal a hamis érveléssel, hogy a metafizika a megismerhetőn és a megtapasztalhatón is túl van. (Nem kerülünk egyébként messze az igazságtól, ha azt állítjuk, hogy a szakrális fejedelem egyes fontos kérdéseinek a kutatása nem egyéb, mint az uralkodó és az uralkodás kérdéseinek metafizikai megközelítése.) b/ Akik hisznek a szakrális királyság felélesztésének lehetőségében Régebben persze sokkal többen hittek a szakrális királyság feléleszthetőségében. Ennek igazolására egy példát is felhozhatunk: Ha nem hittek volna benne, akkor nem alapítottak volna olyan lovagrendeket a későközépkorban, amelyek szent kötelességüknek tekintették a tetszhalott szakrális királyság felélesztését. c/ Akik komolyan veszik az Evangéliumot, illetve a krisztológiát d/ Akik méltóképpen óhajtanak a történelemtudomány nagy kérdéseivel foglalkozni. Vegyük komolyan a kérdést: Lehet-e valaki komoly történész, ha nem vállalja a szakrális fejedelem kérdésköreinek a megismerését? Még a piramisépítést sem tudhatja elképzelni az, aki nem ismerkedik a szakrális fejedelemmel És érthetetlenek számára a mítoszok De az újkor történelmét tanulmányozhatja-e méltóképpen? Hiszen a reneszánsszal kezdődő újkor történelme legjobb pillanataiban bizony nem más, mint kísérlet a szakrális királyság felélesztésére Igen, képtelenek vagyunk a maga bonyolultságában megérteni, hogy mi történt tíz-, hat-, öt-, három- vagy kétezer évvel ezelőtt, ha nem tudjuk, ki a szakrális fejedelem És az utóbbi ezer évet is képtelenek vagyunk megérteni Minden nagy európai korszakváltásnak köze van a szakrális fejedelem kérdéséhez De talán elég lenne ennyit mondani indokolásképpen: A szakrális fejedelem kérdésköreit természetesen azért is tanulmányozzuk, hogy a maga bonyolultságában megérthessük nemzetünk és az emberiség történelmét. e/ Akik a Szent Korona misztériumának, illetve tanának nem túlságosan könnyen felfogható kérdéseivel foglalkoznak, hisz a Szent Korona a történelmi magyar közjogban nem más, mint a régi korok szakrális királyának a jogutódja