Annotációk / Vélemények

A véleményt megjelenés előtt könyvtárunk ellenőrzi.
Értékelés:



Értékelés: Még nem értékelték (0 szavazat)

2024.05.06. 14:50:15
Forrás: Fülszöveg
Jelen kötetünk aktualitását az adja, hogy a Covid19 okozta világjárvány olyan élethelyzet elé állította a pedagógusokat, a könyvtárostanárokat, de a más könyvtártípusban dolgozó könyvtári szakembereket is, amiben egymást támogatnunk kell. A jelenléti oktatást digitális távoktatás váltotta fel a járvány tetőpontján. A középiskolák szinte az egész 2020/2021. tanévben online módon tartottak nyitva. Erre a helyzetre gyorsan kellett reagálni, feleszmélni pl. hogy a könyvtárunk hogyan szolgáltasson, hogyan tartsunk online könyvtárhasználati órát, a kapcsolattartás formáját is át kellett gondolnunk -, és még sorolhatnánk az ebben az igen furcsa időszakban felmerülő kérdéseket. A kötet nagyobbik felének 33 írása között a Digitális témahét, és a KTE Iskolai könyvtár új, online környezetben c. pályázat anyagai mellett 24 hallgató, valamint gyakorló könyvtárostanár kolléga munkája olvasható. Ők a könyvtárhasználati ismereteket befogadó tárgyakon túl az idegen nyelv, a történelem, a matematika és a pályaorientáció témakörében is modern szemléletű, az önálló tanulást támogató ötletekkel álltak elő. A feladatok adaptálását segítik a háttérinformációk (többek közt a tananyagegység, korosztály, feladat, játéktípus, időtartam, alkalmazhatóság), a reflexió és a használati útmutató, amit a szerkesztői üzenetek zárnak. A módszerek, ötletek közötti válogatást gazdag, a sorozat összes kötetére kiterjedő mutató is segíti. Kötetünket egyaránt haszonnal forgathatják a pályán lévő vagy pályára készülő könyvtárosok, könyvtárostanárok és a más szaktárgyakat tanító pedagógusok is. Az ötleteket egyaránt ajánljuk digitális tanrendhez és a pedagógiai, iskolai könyvtári munka szemléletének megújításához is.