Ugrás a tartalomra
Kiemelt menü - Könyvtár
Mutatás — Kiemelt menü - Könyvtár
Elrejtés — Kiemelt menü - Könyvtár
Nyitvatartás
Kapcsolat
Munkatársak
Keresés a katalógusban
Könyvtár belépés
Hungarian
English
De
Intézmények
Mutatás — Intézmények
Elrejtés — Intézmények
Könyvtár
Levéltár
Morzsa
Címlap
Annotációk / Vélemények
Vélemény írása
A véleményt megjelenés előtt könyvtárunk ellenőrzi.
Értékelés:
Értékelés: Még nem értékelték
(0 szavazat)
2024.01.26. 11:00:31
Forrás:
antikvarium.hu
A hagyomány az adott közösségekben élő, illetve továbbélő, nemzedékről nemzedékre átöröklődő szokások, a tudatosan ápolt nézetek, felfogások, sajátos közösségi értékek összessége, ami egyfajta szellemi kohéziót teremt s egyben szellemi örökséget képez az egymást követő nemzedékek számára. A modern a fejlődéshez, az újabb korok változásaihoz, igényéhez, ízléséhez, igazodót, az annak megfelelőt, azaz a korszerűt jelenti. A modernizáció a korszerűség, a korszerűsítés érdekében folytatott fejlesztő tevékenység, amit belső és külső, hazai és külföldi hatások egyaránt ösztönözhetnek és befolyásolhatnak. A társadalom fejlődése során elért eredmények megőrzésében és továbbadásában, valamint a társadalom megújulási folyamataiban, azaz a modernizáció és a hagyományőrzés egymás hatását erősítő, sajátos viszonylatában megkülönböztetett és a történelem folyamán egyre jelentősebb szerepe van az iskolának. Az iskola egyfelől a hagyományos értékek letéteményese és közvetítője, másfelől - a modernizáció mind fontosabbá váló tényezőjeként - meghatározó szerepet játszik a mindenkori társadalom, az adott ország életében, előrehaladásában. A kötet tanulmányai a modern magyarországi közoktatás kiépülésének és ellentmondásos fejlődésének 19-20. századi eseményeit idézik fel, egyrészt a rendszerré válást jellemző és meghatározó tényezők, így az állami szerepvállalás, a törvényhozás, a tanügyigazgatás, a tantervi szabályozás változásainak vizsgálatával, elemzésével, másrészt pedig a rendszer elemeinek, az egyes intézménytípusok fejlődéstörténetének bemutatásával.