Annotations / Reviews

A véleményt megjelenés előtt könyvtárunk ellenőrzi.
Értékelés:



Értékelés: Még nem értékelték (0 szavazat)

2022.11.15. 11:11:40
Forrás: Fülszöveg
Rejtve, búvópatakként jelentek meg - még középkori köntösben - a 14. század folyamán az új pedagógiai gondolatok Európa nyugati tájain, amelyek azután a felszínre törve új megvilágításba helyezték az ember alakításának-formálásának céljait, a nevelés irányait, perspektíváit. Könyvünk ezt az emberközpontú, e világra orientált 15. századi, 16. század eleji humanista pedagógiát mutatja be, egyrészt európai távlataiban, másrészt magyarországi vonatkozásaiban. Ez után a humanista nevelés elméletének-gyakorlatának - reformációs-ellenreformációs küzdelmek nyomán továbbalakított - szerteágazó útjait világítja meg, az 1600-as évek végéig követve elődeink lépéseit, nyugat-európai és hazai tájakon egyaránt. Érdemes bejárnunk az európai nevelés múltjának ezeket az útjait. Közben ugyanis világossá válik: a humanista pedagógia alapvető módon meghatározta az európai polgári nevelés fejlődésének fő vonulatát, egészen a 20. század közepéig. Néhány vonatkozása - fél évezred elmúltával - még napjainkban is érzékelhető.