Direkt zum Inhalt
Kiemelt menü - Könyvtár
— Kiemelt menü - Könyvtár anzeigen
Ausblenden — Kiemelt menü - Könyvtár
Nyitvatartás
Kapcsolat
Munkatársak
Keresés a katalógusban
Könyvtár belépés
Hungarian
English
De
Intézmények
— Intézmények anzeigen
Ausblenden — Intézmények
Bibliothek
Archiv
Pfadnavigation
Startseite
Annotations / Reviews
Vélemény írása
A véleményt megjelenés előtt könyvtárunk ellenőrzi.
Értékelés:
Értékelés: Még nem értékelték
(0 szavazat)
2022.11.15. 11:11:40
Forrás:
Fülszöveg
Rejtve, búvópatakként jelentek meg - még középkori köntösben - a 14. század folyamán az új pedagógiai gondolatok Európa nyugati tájain, amelyek azután a felszínre törve új megvilágításba helyezték az ember alakításának-formálásának céljait, a nevelés irányait, perspektíváit. Könyvünk ezt az emberközpontú, e világra orientált 15. századi, 16. század eleji humanista pedagógiát mutatja be, egyrészt európai távlataiban, másrészt magyarországi vonatkozásaiban. Ez után a humanista nevelés elméletének-gyakorlatának - reformációs-ellenreformációs küzdelmek nyomán továbbalakított - szerteágazó útjait világítja meg, az 1600-as évek végéig követve elődeink lépéseit, nyugat-európai és hazai tájakon egyaránt. Érdemes bejárnunk az európai nevelés múltjának ezeket az útjait. Közben ugyanis világossá válik: a humanista pedagógia alapvető módon meghatározta az európai polgári nevelés fejlődésének fő vonulatát, egészen a 20. század közepéig. Néhány vonatkozása - fél évezred elmúltával - még napjainkban is érzékelhető.